W dobie niezwykle szybko rozwijającej się branży e-commerce, co raz częściej kupujemy ubrania przez Internet. Może się zdarzyć tak, że po przymierzeniu nie będą nam odpowiadały lub co gorzej, będą uszkodzone. Co należy zrobić w takich wypadkach?
Jakie są warunki zwrotu ubrań kupionych w sklepie?
Polityka zwrotów ubrań zakupionych w sklepie jest elastyczna. Klienci muszą skontaktować się z obsługą klienta i zapytać, czy mogą dokonać zwrotu, ile czasu masz przed dokonaniem niezbędnych ustaleń z wewnętrznym zespołem współpracowników, a także wszelkie inne szczegóły, które mogą być ważne, takie jak to, co kwalifikuje się jako wymiana lub zwrot pieniędzy. Jeśli to możliwe, należy przedstawić dowód zakupu, pytając o żądanie zwrotu, aby można było go szybciej przetworzyć. Polityka przyjmowania zwrotów różni się w zależności od rodzaju sklepu: Sklep stacjonarny: to, czy sklep stacjonarny przyjmuje zwrot, zależy od jego regulaminu i dobrej woli. Sklep internetowy: ma obowiązek przyjąć zwrot bez uzasadnienia przyczyny w ciągu 14 dni od otrzymania towaru przez klienta.
Jakie są terminy zwrotu ubrań kupionych w sklepie?
Terminy zwrotu ubrań w sklepie różnią się w zależności od regulaminu sklepu. Niektóre sklepy sieciowe, które chcą być bardziej przyjazne dla klienta, dają mu nawet 100 dni na zwrot ubrań. W przypadku sklepów internetowych, tak jak było to wcześniej napisane, klientowi przysługują dwa tygodnie na zwrot towaru.
Czy można zwrócić ubrania które zostały już przymierzone?
Odpowiedź brzmi: tak. Zawsze najlepiej jest kupować ubrania z polityką zwrotów, na wypadek gdybyś musiał przymierzyć coś ponownie lub miał wątpliwości co do zakupu. Istnieje wiele stron internetowych, które oferują bezpłatne zwroty i wymiany.
Jak postępować w przypadku uszkodzenia towaru?
Należy skontaktować się ze sklepem i indywidualnie ustalić wysyłkę nowego towaru lub zwrot pieniędzy. Często się zdarza, że towar został uszkodzony w transporcie lub podczas pakowania. Należy zrobić dokładne zdjęcia i opisać sytuację w wiadomości do sprzedawcy.
Co zrobić jeśli towar nie spełnia naszych oczekiwań?
Jeśli został zakupiony przez Internet, możemy go zwrócić. W przypadku sklepu stacjonarnego, wszystko zależy od regulaminu sklepu, który zaakceptowałeś kupując towar.
Jakie są terminy na złożenie reklamacji?
Wszystkie skargi muszą być złożone w formie pisemnej i powinny zawierać pisemną skargę wraz z załącznikami. Wszystkie dokumenty, dowody lub inne informacje złożone na poparcie skargi również muszą być dołączone. Termin na złożenie skargi wynosi 30 dni od momentu, kiedy po raz pierwszy zauważyłeś zniszczenie przedmiotu. Reklamacja z powodu rękojmi może być złożona w ciągu 2 lat od zakupu towaru.